Onlife
Onlife Karrier Podcast
Ne indíts blogot: a „személyes márkaépítés” mítosza (#68)
0:00
Current time: 0:00 / Total time: -29:43
-29:43

Paid episode

The full episode is only available to paid subscribers of Onlife

Ne indíts blogot: a „személyes márkaépítés” mítosza (#68)

A személyes márkaépítés az USÁban az 1990-es években vált fogalommá, itthon 15-20 évvel később kezdett el terjedni, mára pedig ezernyi helyen olvashatsz personal branding témájú karriertanácsokkal.

A személyes márkaépítés lényege, hogy a brandinget (vállalati marketingtevékenység, amelynek célja, hogy megkülönböztessen egy terméket a versenytársaktól) emberekre alkalmazza. Ha azt mondom, hogy „jó minőségű sajt”, akkor eszedbe jut egy üzlet. Miért? Mert a cég marketingtevékenysége (termék, kommunikáció stb.) erre irányult. Ma sokak szerint a „személyes márkaépítés” a karrierépítés kulcsa: hiszen az a célod, hogy elérd, hogy X projektnél rád gondoljanak.

A mai adásban elmondjuk, hogy miért félrevezető, amikor a karrieredet „személyes márkaépítési” eszközökkel próbálod felturbózni, „szakértői jelenlétet” próbálsz építeni blogolással, posztolással, marketingtechnikákkal. Elmondjuk azt is, hogy mit csinálj helyette.

Listen to this episode with a 7-day free trial

Subscribe to Onlife to listen to this post and get 7 days of free access to the full post archives.