„Itt már semmi nem olyan, mint régen” – mondják ezt azok a kisvállalkozók, akik elérik céljaikat. Növekednek, fejlődnek, először három, majd tíz, majd ötven-száz-kétszáz főig, és egyszer ráébrednek: ők is „pont ugyanolyanná” váltak, mint azok a „nagy multik”, akikre korábban nevetve mutogattak a kollégák között.
Az Onlife Menedzsment Podcast adásai után rendszeresen kapunk is ilyen visszajelzéseket:
„Ez kisvállalkozókra nem annyira érvényes…”
„Nagy cégben dolgozom, nálunk ez máshogyan működik…”
„Nagy cégben dolgozom, de nem felső vezetőként, ezért ez rám nem igaz…”
„Kis cégben dolgozom, ügyvezetőként, ezt nem tudom hasznosítani…”
Az ilyen jelzések jó része blődség: az ajánlásaink jó része ugyanúgy alkalmazható 10 vagy 10 ezer fős cégben. Máskor viszont felmerül a kérdés: tényleg vannak alapvető különbségek menedzsment terén a kisebb és nagyobb cégekben? Ha igen, akkor mik ezek a különbségek? És ami még fontosabb: mit tegyünk mi, menedzserként, amikor a ránk bízott szervezet 10-ről 50, majd 100-150 főre növekszik?
A mai adásban erről beszélünk:
Miért változik meg (majdnem) minden a növekedéssel?
Milyen kihívásokkal találkozok egy növekvő szervezetben?
Miben változik meg a feladatod vezetőként? Miért „fáj jobban” egy 100 fős szervezet vezetése, mint egy ötfős csapaté?
És hogyan kezeld a növekedési fájdalmat?
Nem kell vállalkozónak lenned ahhoz, hogy hasznosnak találd ezt az adást. Elég, ha a rád bízott szervezet, üzletág, részleg növekszik ilyen ütemben.
Jegyzetek
Menedzserként szeretünk úgy gondolni magunkra, mint mérnökökre, akik egy gépezetet terveznek, vagy építészekre, akik valamilyen házat, épületet rajzolnak fel. (Legtöbbször piramist.) Így érezzük magunkat, amikor szervezeti diagramokat, munkaköri leírásokat, projektterveket készítünk.
Listen to this episode with a 7-day free trial
Subscribe to Onlife to listen to this post and get 7 days of free access to the full post archives.