Úgy gondolnak magukra, mint „Laci” és „Anna”, akik „rendes emberek”, és mellé még vezetők is.
Minél magasabbra kerülsz azonban a ranglétrán, annál több felelősséget kapsz, és annál inkább növekszik a távolság közötted és az embereid között. Emiatt pedig azt fogod észrevenni, hogy egyre kevesebben kommunikálnak feléd, vagy amikor teszik, akkor elég gyengén csinálják. Különösen igaz ez akkor, ha a jelenlegi szervezeted nem ismer: mert most állítottad fel, vagy most léptél be ebbe a pozícióba.
A legjobban úgy tudod megoldani ezt a problémát, ha MEGTANÍTOD NEKIK, hogyan érdemes együtt dolgozniuk veled, és hogy mi működik (és mi NEM működik) nálad.
Ez az adás hasznos lesz bármelyik vezetőnek, de különösen hasznosnak találod majd, ha vezetők vezetőjeként dolgozol. Ekkor ugyanis messze-messze alábecsülöd a távolságot, ahogyan két-három szinttel lentebb dolgozó kollégák látnak téged. És nemcsak ők, a közvetlen csapatod is!
Ha ezen nem dolgozunk tudatosan, akkor a meggyőző erőnk elképesztően lecsökken. Ebben segít, ha írsz egy használati útmutatót önmagadhoz, és átadod a csapatodnak, projektcsapataidnak, és a teljes szervezetednek.
Listen to this episode with a 7-day free trial
Subscribe to Onlife to listen to this post and get 7 days of free access to the full post archives.