A vezetői tréningek, képzések többsége összefoglalható úgy: legyél kedves vezető, mert így leszel jó vezető! Ez az adás nem erről szól. Nem hisszük, hogy a kedvesség a legfontosabb tényezője annak, hogy eredményes vezetővé váljunk. Rengeteg ellenpéldát ismerünk: olyan vezetőket, akikről nem a kedvesség jutna eszünkbe, mégis kiváló menedzserek, akik elérik az eredményeiket és a munkatársaik évekig, évtizedekig kitartanak mellettük. (Nem azt mondjuk, hogy nem kedvesek! Csak azt, hogy nem jutna eszünkbe ez a jelző róluk.)
A kedvesség mégis fontos. Miért? Mert ha kiemelkedő vezetővé, menedzserré szeretnénk válni, szeretnünk kell a csapatunkat. Nem gyakran hallotok erről az Onlife Menedzsment Podcastban, hiszen a „szeretem a csapatomat” nem viselkedés, hanem irányultság a csapatom, a csapatom tagjai felé. Ezt pedig nehéz körülírni, nehéz megfogalmazni: a legjobb könyv, amivel a témában találkoztunk, az Arbinger csoport által kiadott Vezetők a dobozban c. könyv. Ez a könyv egy történeten keresztül mutatja be, mit jelent személynek, és nem személytelen eszköznek tekinteni a munkatársainkat. Olyan eszköznek, akik az eredmények eléréséhez kellenek, és már nem is egyedi, önmagukban értékes személyeknek.
Ez az adás nem ahhoz ad útmutatót, hogy hogyan szeressük a nekünk dolgozó embereket. A kedvesség azonban egy jó lépés ebbe az irányba. Nézzük meg, hogyan induljunk el!
Listen to this episode with a 7-day free trial
Subscribe to Onlife to listen to this post and get 7 days of free access to the full post archives.