A sorozat további részei
Bevezető
Ügyfeleink között egyre többekkel fordul elő, hogy a saját csapatukban elért sikerek után felfigyelnek rájuk. Márpedig, ha felfigyelnek rád vezetőként, akkor előbb vagy utóbb érkezik egy telefonhívás a következő kéréssel: „Rita, van egy kis gond nálunk… tudnál segíteni?” A felkérés gyakran egy olyan csapat élére szól, amely alulteljesít, a szétesés szélén áll, vagy egy korábbi vezető „örökségét” nyögi. Nagy reményeket várnak tőled: te fogod „rendbe tenni” ezt a csapatot, üzletágat. A csapatban viszont:
alacsony morál,
megoldatlan sérelmek,
más állás után néző csapattagok,
aktív konfliktusok, vagy ki nem mondott nézeteltérések várnak,
az előző vezető pedig felmondott, kirúgták, vagy épp visszatették munkatársként, miután menedzserként kudarcot vallott.
Talán azért, mert az előző vezető hibázott. Talán azért, mert kudarcba fulladt a projekt. Talán azért, mert nem hozzák az eredményeket, esetleg belső elégedetlenség miatt az előző menedzser magától lépett le. Talán nem az a személy kapta az előléptetést, aki várta volna, ehelyett te érkezel. Akárhogy is: egy nehéz, problémás csapatot kapsz, és teljesítened kell.
Mit kezdjünk ezzel a helyzettel? Milyen alapelveket kövessünk, ha eredményesek szeretnénk lenni? Milyen hibákat kerüljünk el? Ebben a sorozatban új vezetőknek adunk útmutatót problémás csapatokhoz, projektekhez.
Listen to this episode with a 7-day free trial
Subscribe to Onlife to listen to this post and get 7 days of free access to the full post archives.